הנצחה וזכרון

חדר נרות




קורות חיים מספר "יזכור"
חייל אבשלום ינאי לוי ז"ל
בן מזל ודוד
נולד בירושלים
בי"ג בסיון תרפ"ז , 13/6/1927
שרת באצ"ל
נפל בקרב
בי' באייר תש"ח , 19/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: ירושלים
באזור ירושלים והסביבה


  • בן 21 בנפלו
    קורות חיים:
    בקרב על בית-הספר לשוטרים בירושלים, היה אבשלום ממונה על עמדת המקלע, ועל אף האש העזה שהותכה לעברו, לא זז ממקומו. פגז האויב, שפגע בעמדתו, הבעיר את "בקבוקי מולוטוב", שהיו בה ואבשלום אוּכַּל.
    אבשלום נולד בירושלים, במשפחה מטופלת בילדים ודלת אמצעים. כבר בשנה הרביעית ללימודיו בביה"ס "דורש ציון", נאלץ לנטוש את ספסל הלימודים ולצאת לעבודה. תחילה עבד בבית-חרושת לגפרורים, אחר-כך בעבודת מתכת, וכאשר התבגר התגייס כנוטר ושירת בסדום. בעתות הפנאי הירבה לעסוק בספורט, במיוחד באיגרוף ובכדורגל.
    בשנת 1941 הצטרף לשורות הארגון הצבאי בירושלים והיה לאחד הפעילים בסניף. אנשי ה"הגנה" הכירו את אבשלום, שנודע בשם "שאול", והם הציקו לו ואף הטרידו את מנוחתו בביתו. כאשר נודע שמו לבולשת, הפך ל"מבוקש", ובשנת 1945 הוציאוהו בחצות לילה ממיטתו ועצרוהו לאחד עשר חודש בלטרון.
    עם שחרורו חזר לעבודה בארגון הצבאי הלאומי, ותודות להתמדתו, עקשנותו ורוחו הטובה גם במצבים קשים, נתחבב על מפקדיו וחבריו. אף שהקדיש זמן רב לעבודתו באצ"ל, לא התעלם ממצב משפחתו והשתתף בדאגה לסיפוק צרכיה. בהיפתח המערכה על ירושלים, מילא אבשלום תפקידי קרב ושמירה. הוא השתתף בקרבות על נוטרדם, שייך ג'ראח, העיר העתיקה ורמת רחל.