השתלטות הלגיון על ארמון הנציב


שעה 8:00
המ"פ יוסי נמצא במפקדת החטיבה בקבוצת- פקודות , נמסרת הודעה על תחילת המלחמה - מועברת הוראה לסיירת לפיזור מחשש לתקיפת מטוסי אויב.

שעה 9:45
ניתנת הוראה לנוע משטח הכינוס לעבר ירושלים , למקום שנקבע מראש. הערכות הסיירת במקומה החדש מסתיימת בשעה 10:30.

שעה 10:40
באזור התמקמות הסיירת מתחילה הפגזה , נפגעים אזרחיים מובאים למקום.

שעה 13:50
מגיעה הוראה לנוע למחנה אלנבי , להתכונן להתקפת נגד לאחר מתוגברת השתלטה על ארמון הנציב.

שעה 14:10
הסיירת ערוכה בכניסה למחנה אלנבי לאחר שחלק מהכוח נע למחנה אלנבי בכבישים הראשיים החשופים לאש מחומת העיר העתיקה והחלק האחר נע בדרכים עוקפות . במקום כבר נמצאים הטנקים של קמרה , מחכים להוראות.

שעה 14:40
מקבלים הוראה לנוע לעבר חוות הלימוד לקראת קבלת פקודת תקיפה. הכח נע במבנה טור , הטנקים נעים על הכביש והסיירת נעה במטעי החווה , כשהזחל"מים בראש ומחלקות הג'יפים והתול"רים אחריהם.

שעה 15:00
פוגשים את סא"ל אשר דרייזין המג"ד הנותן את הוראת התקיפה. התכנון הראשון היה שהטנקים והסיירת יתפסו את שטח הארמון והשטח מימננו , לא היה ברור מי יתפוס את המבנה המרכזי ולפי בקשת הבהרה של יוסי מ"פ הסיירת הובהר שגם משימה זו תבומע ע"י הסיירת. לא ניתן ליוסי זמן אלה לנוהל - קרב חפוז וההוראות הועברו למחלקות שעל הזחל"מים באלחוט. תיקוני ההודעות הגיעו תוך כדי ניתוק קשר עקב תקלות במכשירים . שטח ההערכות היה מוכה באש . לג'יפים ולתול"רים ניתנה הוראה להמתין במקום בשלב זה. לתקיפת הטנקים והסיירת הצטרפה פלוגת חי"ר מהגדוד, שנועד לטהר את החורשה שמצפון לארמון . חלק מהטנקים ומהפלוגה הושארו בחוות הלימוד כרתק , ג'יפי הסיור והתול"רים הצטרפו לאש הרתק של הטנקים.

שעה 15:10
יוצאים לתקיפה ; כאמור, ניתנו התדריכים בצורה כללית הן מחוסר מפות או תצלומי אוויר של היעד והן משום שלא ניתן זמן לתדרוך הכוחות . לחלק מכוחות - המשנה לא היו המשימות ברורות . כפי שכבר צוין היו אנשי הסיירת במצב של עייפות ניכרת לאחר ליל אימונים קשה , חלק מהאנשים נחבלו באימון - האנשים לא הספיקו לאכול ארוחת בוקר באותו יום , ומאז יום ראשון בערב לא אכלו דבר.