מוצב הפעמון


בקצה המערבי של הכפר צור באחר, מול רמת רחל, בנוי מוצב המבוצר היטב והמשתרע על שטח בן כ- 300 מטר מרובע.
במוצב 35 בונקרים ומערות , היכולים לאכלס כשתי פלוגות חי"ר .
המוצב מוקף בחגורה של שדות מוקשים , המקיפה אותו מכל עבריו, למעט צידו המזרחי , לכוון הכפר צור - באחר . ביום הקרב היה מוצב מאוייש בפלוגת חי"ר . בשעה 16:15 הודיעו ליוסי על הכוונה לכיבוש ה"פעמון" . התידרוך נעשה בעזרת מפה טופוגרפית ללא מרשם או תצלום אוויר .
תוכנית התקיפה הייתה כזו: התקיפה תעשה מכיוון מזרח , דרך הכפר צור באחר כשהכוח יעלה למוצב בכביש פנימי העובר בכפר מכביש בית לחם - ירושלים לכיוון מערב . מחלקת הטנקים תנוע בראש, אחריה כל הזחלמים של הסיירת ובמאסף מחלקת טנקים נוספת . על מחלקת הטנקים שבמאסף הוטל לחסום את המשך הכביש לכיוון בית לחם , למחלקה זו צורפו 2 ג'יפי הסיור כרתק- אש לכוח העולה על ה"פעמון" . בתדרוך לאנשי ה סיירת ניתנה הוראה לשני זחל"מים לנוע עם הכוח ולאסוף את הכתות הממתינות בשולי מוצב ה"נקניק" . יוסי נתן הוראה לתקיפת ה"פעמון" בתעלה הצפונית מתוך מחשבה שפלוגת החי"ר המתקיפה מכיוון רמת רחל תתקוף את חזית המוצב ואת צידו הדרומי . מאחר ומפקד מחלקת הג'יפים נמצא באותו זמן על ה"נקניק" , נתמנה מיכאל כמפקד כח - הרתק. האישור לתקיפת הפעמון ניתן בשעה 18:20 לערך , ניתנה הוראה "נוע" .
הכוח החל לנוע כמתוכנן דרך השער המזרחי של הארמון כשהוא ממטיר אש על כל המבנים , העמדות והמטרות המזדמנות בשטח מהארמון עד צור באחר . שני זחל"מים התקלקלו , האחד בשטח הארמון והשני ליד השער המזרחי , כך שאיסוף שתי הכתות מה"נקניק" לא בוצע . מחלקת הטנקים שנעה בראש הכוח "שטפה " בטעות באש את הנקניק ואת הבית מעבר לכביש, בו שהתה חוליית תצפית של הסיירת, לאחר שזיהו את אנשינו על המוצב, ניתנה הוראת "חדל".
7 ג'יפי סיור ו- 2 תול"רים של הסיירת שנעו כמתוכנן אחרי הכוח, עלו על מוצב ה"נקניק " , ופוזרו לעמדות אש ע"י יורם , כוח זה הצטרף לאש שכבר ניתכה על צור באחר וה"פעמון" ועד מהרה מצא את עצמו נתון להפגזה שניתכה על ה"נקניק" , שכתוצאה ממנה נפצע קשה מיכאל וכמו כן , נותרה על המוצב אש לא יעילה מכיוון מזרח.
תוך כדי תנועה לעבר היעד התהפך אחד הטנקים שחולץ רק כמה שעות לאחר מכן , הכוח המוביל פנה לעבר ה"פעמון" בכביש פנימי שהוליך מהכביש הראשי ; כוח זה מנה את 2 טנקי החוד שנותרו , זחל"ם הפיקוד של אשר המג"ד ו-2 זחלמ"ים של הסיירת.
הזחל"ם ה- 3 של הסיירת נפגע בדרך ונדחף בפיגור זמן עד למבואות הכפר. במקום זה נחסמה דרכם של שלושת הזחלמ"ים האחרונים של הסיירת ע"י טנקים מהמאסף שהתמקמו לחסימה .
הכוח נעצר לפני היעד בשעה 18:40 ; יוסי ירד מהזחל"ם , מצא מעבר וזירז את אנשי הזחלמ"ים לרדת בעקבותיו כשהוא נע בראש הכוח . בו - זמנית ירו הטנקים לעבר העמדה המרכזית במוצב ופיצחו אותה .
יוסי נע עד לקצה התעלה , שלח לקרוא לאנשיו להצטרף אליו והמשיך כשהוא נאלץ לעבור בשטח חשוף על גב היעד.
כמה דקות לאחר מכן , שלח אשר חוליה לעבר התעלה המערבית , אחד מאנשי חוליה זו נפצע.