מרדף הג'יפטליק


מרדף הג'יפטליק - 10 ק"מ דרומית-מערבית למחנה הג'יפטליק:
בשעות הבוקר המוקדמות של ה-26 ביולי 1968 נתגלו עקבות כניסה בדרך הטישטוש, כ-8 ק"מ דרומית לגשר אדם. קצין הגששים של הבקעה אימת את העקבות, ביצע חיתוך בשטח וגילה את העקבות מחדש ליד כביש יריחו - ג'יפטליק, כ-5 ק"מ מערבה למקום בו נתגלו לראשונה.
עם גילוי העקבות הגיעו למקום כוחות מרדף בפיקוד סא"ל ל. שמנו כ-50 לוחמים.
הכח אורגן לתנועה במבנה סריקה, כשהגששים מובילים והכח עצמו נע בפריסה רחבה מאחוריהם. תוך כדי תנועה הצטרפה לכח כיתה בת 8 לוחמים מיחידת "חרוב". מיד לאחר מכן הגיע לשטח המח"ט, אל"מ אריק רגב, הוא אירגן את הכח במבנה של כוחות משנה בני 8 לוחמים, על מנת שיוכלו להיות מנויידים במסוקים. שני כוחות משנה כאלה הונחתו מיד בשטח כדי לאפשר להם להתארגן לחסימת אפשרות התנועה של המחבלים לכיוון מערב.
הראשון שגילה את המחבלים היה סרן גד מנלה...
מגבעה עליה ניצב יחד עם אל"מ רגב וחלק מהכח הרודף, גילה במרחק של כ-900 מטר מצוק על גבעה רמה, ובמצוק מספר מערות. באחת המערות נראתה תנועה חשודה.
אחרי הקרב התברר כי חוליית המחבלים התפצלה לשלוש חוליות משנה: אחת במערות שבמצוק, שניה מעל המצוק בשטח הגבעה ושלישית על הגבעה במרחק של קילומטר וחצי צפונית משם.
בלי לדעת כל זאת התקדמו כוחות המרדף באיזור לכיוון המערות. כח בפיקוד סמל לופו, שהונחת ממסוק, הותקף מיד לאחר שהחל לנוע ע"י מחבל שפצע את אחד הלוחמים ולאחר מכן פצע את החובש, שהגיע כדי לעזור לפצוע. הכח פתח באש וזרק רימונים לעבר המחבל והרג אותו.
לאחר התארגנות דרש כח זה מסוק לפינוי שני הפצועים. אח"כ המשיך הכח בסריקה צפונה, אך מיד הותקף ע"י מחבל שני. בשלב זה נחת במקום מסוק, ממנו ירדו המח"ט אריק רגב, רס"ן חזי, סרן גד מנלה ועוד 4 חיילים. שני הראשונים רצו לעבר סמל לופו כדי לקבל ממנו דיוח, ואילו סרן מנלה, סגן אבנר ויתר החיילים נעו שמאלה, כדי לאגף את המחבל.
תוך כדי כך נפצעו 2 חיילים מהאש שנורתה לעברם.
המחבלים: אחד נהרג והשני נשבה.

תוצאות המרדף:
אבדות האויב: 8 הרוגים ושבוי אחד.
כוחותינו: 2 הרוגים (אל"מ אריק רגב, סרן גד מנלה), 5 פצועים.
על שם שני הנופלים נקראו מחנות צבא בבקעה וכן האחזות נח"ל-"ארגמן".