מרדף אל בוקיעה


מרדף אל בוקיעה - מצפון מזרח לאל בוקיעה:
ביום 17 לאוקטובר 1968, נתגלו, בשעה 07:00, עקבות כניסת מחבלים על דרך הטשטוש מזרחית לאל בוקיעה.
קצין הגששים של הבקעה ומג"ד גדוד הנח"ל המוצנח, ששהו במוצב קרוב, הגיעו לשטח במהירות. קצין הגששים הורה למספר חוליות גששים לצאת לאזור הבוקיעה ולבדוק שם כלפי צפון וכלפי דרום מזרח אם עברו המחבלים מערבה. בבדיקה שנעשתה התברר שלא עברו מערבה. כוחותינו העריכו שהם נמצאים בשטח הררי שבין בקעת הירדן לאל בוקיעה.
במקביל הצטרפו שני כוחות בפיקוד סרן צל ועוד שני כוחות ממחנה סמוך, ואיתם הובא גם תול"ר לאזור.
שני צוותים החלו במעקב אחרי העקבות ובמקביל הונחת עוד צוות מרדף במסוק. בשעה 08:00 הצטרף לכוחות גם המח"ט. לאחר התארגנות הכוחות ערכו המח"ט וקצין גששים, סיור אוורי על מנת להתרשם מאופי השטח ולתכנן לכידת המחבלים.
לאחר שבוצעו באזור מספר חיתוכים נתגלו עקבות המחבלים - 2 ק"מ מערבית למקום חדירתם, לשם נעו כוחות הנח"ל המוצנח על גבי רכב, בנתיב הררי קשה לתנועה.
הכוחות חיפשו כשעתיים את המחבלים אך לשווא.
בשעה 10:20 איתרו אלוף הפיקוד והסמח"ט, שטסו במסוק, את המחבלים כ-ק"מ דרומית לחר' מופיה. המחבלים נראו תופסים עמדות בחלקה הדרום מזרחי של הגבעה, שהיה חלק ומצוקי, ושהתנועה אליו הייתה קשה. כמו כן הייתה מאותו חלק של הגבעה שליטה ותצפית על כל השטח.
לאחר גילוי המחבלים בוצעו שלוש פעולות:
1. הכוח של סרן צל הונחת מדרום לנקודת המחבלים על מנת לחסום דרכים דרומה.
2. כיתת התול"ר פתחה באש על המחבלים.
3. צוות סריקה התמקם על חר' מופיה לכיוון המחבלים.
בעוד המחבלים נתונים בצבת אש, שהונחה מדרום על ידי הצוות בפיקודו של צל ומצפון ע"י התול"ר, נערכה בשטח קבוצת - פקודות קצרה בה הוחלט לחסל את המחבלים ע"י שלושה צוותי - מרדף רכובים על גבי זחל"מים, שינועו לעברם מכיוון צפון מערב בחיפוי אש המא"ג והטנקים (שהוזעקו למקום).
כמו-כן הוחלט לשלוח שני צוותי-מרדף מזרחית לכוח צל, על מנת למנוע נסיגתם מזרח.
בשעה 11:25 הגיע לשטח מטוס קל ובסיירו מעל לגבעת המחבלים נורו לעברו צרורות אש. המטוס נחת נחיתת אונס באל - בוקיעה. טייסו יצא פצוע במצחו. בינתיים הגיעו הטנקים שהוזנקו לאזור, אך בשל תנאי השטח, לא הצליחו לטפס על המדרונות.
המחבלים, בראותם כל זאת ניצלו את תנאי השטח וגלשו לוואדי שמדרום, בהשאירם מחבל להבטחה.
היחידה שהיתה בחר' מופיה קיבלה פקודה לעלות על הגבעה ולסרוק אותה בזהירות. הכוח ביצע את הפעולה מעל הזחל"מים ולאח מכן ירד מהם והמשיך לשלוח חוליות, תוך חיפוי אש הדדי. הוא עלה על הגבעה ולקח את המחבל,שנשאר שם, בשבי.
בשלב זה "הוקפצה" מרגמה לאזור הוואדי בו שהו המחבלים. גם צוותי המרדף הגיעו בינתיים לוואדי וירו מכת אש לכיוון הוואדי. מיד לאחר מכן נקראו המחבלים להיכנע. 5 מחבלים יצאו מהוואדי ומסרו עצמם לידי כוחותינו. עדיין היו חסרים מספר מחבלים למניין שחצה את הירדן. אז המשיך הכוח בדילוגים בין סלעי הוואדי, תוך כדי זריקת רימונים אל תוך הוואדי, שם נתגלו לכוחותינו עוד 5 מחבלים הרוגים.
מאוחר יותר נמצא עוד מחבל הרוג.

תוצאות הקרב:
אבדות האויב: 6 הרוגים ו-6 שבויים.
לכוחותינו: פצוע קל - טייס המטוס.