תהילה נתנזן ז"ל
בת חנה ומתני'ה
נולדה בכ' באלול תש"ס , 20/9/2000
התגוררה בזכרון יעקב
חללת פעולת איבה
בכ"ב באב תשס"ג , 19/8/2003
מקום אירוע: ירושלים - בית ישראל
באזור ירושלים והסביבה
הובאה למנוחת עולמים בתל אביב - ירקון
הותירה הורים ושתי אחיות


  • בת 3 במותה
    קורות חיים:
    תהילה, בת חנה ומתני'ה, נולדה בישראל ביום כ' באלול תש"ס (20.09.2000). ילדה שנייה להוריה, אחות ליהודית ולשושנה. נולדה וחייתה את חייה הקצרים בזכרון יעקב.
    תהילה בת השלוש, עם תלתליה המתבדרים ברוח, פוני שגולש לעיניים ופנים צוחקות, הייתה עולם מלא, מלאה צחוק וחיוניות, וכבר בגילה הקט בלטה בטוב ליבה המיוחד. היא אהבה את הכול ואת כולם. אהבה לחבק את הדובונים שלה ולספר להם סיפורים, אהבה לאסוף פריטים שונים מרחבי הבית ולשמרם במגירתה, אהבה לחייך לסובבים אותה ולסחוף אותם בצחוקה המתגלגל, בחוש ההומור הייחודי שלה וב"חוכמותיה" המקוריות.
    תהילה תמיד הייתה מקדמת בשלום רחב את כל מי שפגשה, וגם ברחוב הייתה פונה אל העוברים והשבים, ומנפנפת להם בידה לשלום. מאוד אהבה לשיר בכל הזדמנות, ולא פעם הרגיעה את אחותה התינוקת בשירתה השלווה.
    ביום שלישי בערב, כ"ב באב תשס"ג (19.08.2003), סמוך לשעה 21:00, פוצץ מחבל-מתאבד את חומר הנפץ שנשא על גופו בתוך אוטובוס אגד בקו 2, שעבר ברחוב שמואל הנביא בירושלים בדרכו מהכותל המערבי לשכונות העיר. האוטובוס הי'ה עמוס בנוסעים ששבו לבתיהם אחרי תפילות ליד הכותל. בפיגוע נפגעו למעלה ממאה איש, ו- 23 מיושבי האוטובוס נרצחו, בהם תהילה.
    באותו ערב סיימה המשפחה ביקור בכותל, שם גם תהילה התפללה כמו גדולה, והם עלו לאוטובוס בדרכם לבית הסבים בירושלים. תהילה ושושנה התינוקת ישבו על ברכי האם, האב והבת יהודית עמדו לידן. לאחר הפיצוץ פוזרו בני המשפחה בין כמה בתי חולים, ורק לקראת צהרי יום המחרת נודע להם שתהילה נרצחה באוטובוס.
    תהילה נרצחה חודש בטרם מלאו לה שלוש שנים. הותירה הורים ושתי אחיות. הובאה למנוחות בבית העלמין ירקון בתל אביב.
    המשפחה כתבה את השיר "תהילת ליבנו" לזכר תהילה:
    "האור בעינייך עוד לא כבה, החיוך על פנייך עוד לא נמוג. / שאלותייך הלא פוסקות על כל עניין מצטלצלות עדיין באוזנינו, שמחתך עם כל דבר עוד עומדת לעינינו. / הילוכך, דיבורך, טוב ליבך המיוחד, חיים בזכרוננו. / גם מעשי הקונדס שלך וצחוקך המתגלגל, עמידתך הבלתי מתפשרת על שלך ורק שלך, כמו עומדים עוד באוויר.
    בליבנו את, חקוקה באש של אהבה יוקדת, שאף פעם אינה נגמרת. / תהילה, את חי'ה בקרבנו".


    חדר נרות


    אלבום תמונות
    :מידע נוסף
    הפיגוע בקו 2
    תמונות המצבה