חנוך סגל ז"ל
בן פסי'ה ושמואל זנוויל
נולד בב' בשבט תרצ"ח , 4/1/1938
התגורר בבני ברק
חלל פעולת איבה
בכ"ב באב תשס"ג , 19/8/2003
מקום אירוע: ירושלים - בית ישראל
באזור ירושלים והסביבה
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
הותיר אישה, שלוש בנות ושני בנים, נכדים ואח


  • בן 65 במותו
    קורות חיים:
    חנוך, בן פסי'ה ושמואל-זנוויל, נולד בתל אביב ביום ב' בשבט תרצ"ח (04.01.1938), אח למשה. גדל בתל אביב, ילד חמד אהוב על כל רואיו. למד בתלמוד תורה "סיני", בישיבה הקטנה "היכל התלמוד", והמשיך לישיבה הגדולה סלבודקה בבני ברק.
    בכל מוסדות החינוך בהם למד היה חנוך תלמיד מצטיין, מאיר פנים, בעל תבונה וישר דרך. עובד ה' כל ימיו היה, ובעל השפעה מיוחדת על כל סובביו. בישיבת סלבודקה, בהיותו עלם בן שמונה-עשרה, ריכז סביבו בחורים, והדריך אותם בנועם בעבודת ה' הצרופה.
    חנוך המשיך את לימודיו בכולל קפלן בתל אביב. במהלך לימודיו הוסמך לרבנות. הוא נישא לחי'ה. בני הזוג גרו בבני ברק, שם גידלו באהבה חמישה ילדים: שרה, דינה, שמואל, שולמית-שושנה ושמשון.
    במשך כארבעים שנה חנוך עבד כמחנך בתלמוד תורה "תורת אמת" בבני ברק, וכן היה ר"מ (רב מחנך ומגיד שיעור) ב"שדה חמד". בעבודתו כמחנך, אותה עשה בנאמנות ובהצלחה רבה כל השנים, התגלה כושר השפעתו העוצמתית, ואלפי תלמידיו, להם הנחיל את ערכיו הטובים, זוכרים אותו בגעגועים גם עשרות שנים לאחר לימודיהם.
    ביום שלישי בערב, כ"ב באב תשס"ג (19.08.2003), סמוך לשעה 21:00, פוצץ מחבל-מתאבד את מטען הנפץ שעל גופו בתוך אוטובוס אגד בקו 2, שנסע מהכותל המערבי למרכז ירושלים, בעת שעבר ברחוב שמואל הנביא בשכונת מחנה ישראל. למעלה ממאה איש נפצעו בפיגוע, ו- 23 נרצחו, בהם חנוך שחזר מתפילת ערבית בכותל המערבי.
    בן 65 במותו. חנוך הותיר אישה, שני בנים ושלוש בנות, 20 נכדים ואח. הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.


    חדר נרות


    אלבום תמונות
    :מידע נוסף
    הפיגוע בקו 2
    תמונות המצבה