יששכר דוב רייניץ ז"ל
בן מלכה חיה ושלום מרדכי
נולד בכ' בכסלו תשנ"ד , 4/12/1993
התגורר בנתניה
נהרג בפעולת איבה
בכ"ב באב תשס"ג , 19/8/2003
מקום אירוע: ירושלים - בית ישראל
באזור ירושלים והסביבה
הובא למנוחת עולמים בנתניה - שיכון ותיקים
הותיר אם, אחים ואחיות


  • בן 9 במותו
    קורות חיים:
    יששכר דוב, בן מלכה חיה והרב שלום מרדכי רייניץ, נולד בישראל בכ' בכסלו תשנ"ד (04.12.1993). נולד וגדל בקריית צאנז בנתניה, בן זקונים למשפחה של חסידי צאנז.
    יששכר זכה לכינוי חיבה - בערל'ע. ילד חמד, עיניו שחורות חודרות ומבטו מלא חוכמה. תוסס ומלא בשמחת החיים, וחיוך כובש משוך על פניו תדיר. תלמיד מצטיין היה, רך בשנים אך אב בחוכמה. הוא שינן בעל פה כמה דפי גמרא מדי יום, בשכלו החריף הבין את הגמרא על בוריה, ברהיטות ובבהירות הסביר את הדברים. כבר בגילו הצעיר נראה שימשיך את דרכו של אביו, שהיה גדול בתורה וניהל את תלמוד התורה בקריה. "כשהיה לומד הסביר לעצמו את הקושיא ואת התירוץ", סיפר חבר, "ראיתי אותו לומד כמו תלמיד חכם אמיתי".
    אהבת התורה, יראת שמים ומידות טובות שספג בבית הוריו היו טבועות בדמו של יששכר, ואף השפיע בכך על חבריו ללימודים. הקדיש שעות רבות לעזור לחלשים ממנו, עודדם והמריצם לשנן את החומר הנלמד.
    בן נאמן היה, שכחץ מקשת רץ למלא שליחויות שהטילה עליו אמו. לשולחן השבת היה יששכר מתכונן מבעוד יום, כאשר עיין בספרים הקדושים, רשם פנינים מתוכם על דף, וחזר עליהם לפני המסובים לסעודת השבת בקול ובהטעמה מיוחדת.
    ביום שלישי בלילה, אור לכ"ב באב תשס"ג (19.08.2003), פוצץ מחבל-מתאבד את חומר הנפץ שעל גופו בתוך אוטובוס אגד בקו 2 בירושלים, שעבר ברחוב שמואל הנביא, בשכונת בית ישראל, בדרכו מהכותל לשכונות העיר. למעלה ממאה איש, שרבים מהם שבו מתפילה בכותל המערבי, נפגעו. 23 אנשים נרצחו בפיגוע, בהם יששכר ואביו מרדכי.
    משפחת רייניץ הגיעה באותו בוקר לחופשה משפחתית בירושלים, ובערב לקח האב את שני בניו הצעירים לביקור ותפילה בכותל. בדרכם חזרה מהכותל אירע הפיגוע. האב שלום מרדכי ובנו יששכר דוב נרצחו, והבן מנחם מנדל נפצע קשה.
    יששכר דוב היה בן תשע שנים במותו. הותיר אם, אחים ואחיות. הובא למנוחות, לצד אביו, בבית העלמין בנתניה.


    חדר נרות


    אלבום תמונות
    :מידע נוסף
    אביו שלום מרדכי ז"ל
    הפיגוע בקו 2
    תמונות המצבה