שמואל זרגרי ז"ל
בן נאוה ויעקב
נולד בא' בתשרי תשס"ג , 7/9/2002
התגורר בירושלים
נהרג בפעולת איבה
בכ"ב באב תשס"ג , 19/8/2003
מקום אירוע: ירושלים - בית ישראל
באזור ירושלים והסביבה
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
הותיר הורים, שלושה אחים ושתי אחיות


  • בן שנה במותו
    קורות חיים:
    שמואל, בן נאוה ויעקב, נולד בירושלים ביום א' בתשרי תשס"ג (07.09.2002), אח צעיר למשה, מיכאל, נתנאל, אסתר ואביגיל. הוא נולד בשבת, בעיצומו של חג ראש השנה תשס"ג ומיד לאחר שקראו בהפטרה על חנה, אימו של שמואל הנביא: "ותלד בן, ותקרא את שמו שמואל". להוריו, שהירבו לפקוד את קבר שמואל הנביא בירושלים, לא היה ספק לגבי השם לבנם – שמואל.
    תינוק שמח וחייכן היה, עיניו נוצצות ותלתלים זוהרים עיטרו את פניו העגולות. שמואל הקטן היה מאיר פנים באופן יוצא מהכלל לכל אדם, אפילו לזרים גמורים, ואהוב אהבת נפש על כל משפחתו, מקטן ועד גדול. "הרגשתי מחויבות להגיע לסבים ולסבתות שוב ושוב עם שמואל", מספרת אימו, "כי ידעתי שהחיוך שלו עושה להם את היום. עיניו המחייכות הפיקו גם חכמה ותבונה. לא פעם אמרתי לבעלי – עתידו לגדולות!"
    ביום שלישי בערב, כ"ב באב תשס"ג (19.08.2003), סמוך לשעה 21:00, פוצץ מחבל-מתאבד את מטען הנפץ שעל גופו בתוך אוטובוס אגד בקו 2, שנסע מהכותל המערבי למרכז ירושלים, בעת שעבר ברחוב שמואל הנביא בשכונת בית ישראל. למעלה ממאה איש נפצעו בפיגוע ו- 23 נרצחו, בהם שמואל התינוק.
    באותו יום נסעו בני משפחת זרגרי – ההורים וחמישה מילדיהם – להתפלל בכותל. באוטובוס חזרה לביתם הם ישבו בשלושה ספסלים, כששמואל על ברכי אימו. שמואל נרצח בפיגוע, הוריו ושתי אחיותיו נפצעו.
    בן פחות מ- 11 חודשים במותו. שמואל הותיר הורים וחמישה אחים ואחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.
    כתבה האם נאוה: "לא קל, האבידה כבדה עד מאוד. אך משננים אנו לעצמנו את הפסוק מפרשת האזינו בחומש דברים: 'הצור תמים פעלו, כי כל דרכיו משפט. אל אמונה ואין עוול, צדיק וישר הוא'. אנו מאמינים בני מאמינים, שהכול מאלוקים, הכול במשפט, בצדק, והכול גם לטובה!... מי יתן ושמואל שלנו יהיה למליץ טוב בעד כל עם ישראל, כשמואל הנביא שאמר לעם ישראל: 'חלילה לי מחטוא לד', מחדול להתפלל בעדכם'. ויחיש ד' לגאלנו, ויפרוש סוכת שלום עלינו ועל כל ישראל. אמן".


    חדר נרות


    אלבום תמונות
    :מידע נוסף
    הפיגוע בקו 2
    תמונות המצבה