סרן יורם מינצברג ז"ל
בן כהנה ונפתלי
נולד בירושלים
בכ"א בתמוז תשי"א , 25/7/1951
התגורר בירושלים
שרת בחיל השריון
התגייס בנובמבר 1969
נפל בקרב
בי"ד בתשרי תשל"ד , 10/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: חושניה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 3, שורה: 2, קבר: 10.
הותיר: הורים ושתי אחיות

  • מ.א. 2087257
    בן 22 בנפלו
    קורות חיים:
    יורם, בן כהנה ונפתלי, נולד ביום כ"א בתמוז תשי"א (25.7.1951) בירושלים. למד בבתי-הספר היסודיים "לוריא" ו"בית-הילד", ובבית-הספר התיכון שליד האוניברסיטה בירושלים.
    היה חבר, ואחרי-כן מדריך בתנועת "הצופים", התעניין מאוד בספורט, ובבית-הספר היה חבר במועצת התלמידים ושימש אחראי לתכניות הבידור. בשעות הפנאי אהב להאזין למוסיקה. יורם שאף לעצמאות מאז היה קטן, ועל אף שהמצב הכלכלי בבית היה טוב, הוא עבד לעתים קרובות כדי להשתכר לעצמו. בלילות עבד במאפיה, בבקרים חילק לחמניות, מכר פרחים, העביר רפואות מהסיטונאי לבתי-המרקחת, ושימש כעוזר לבמאי בחברת הסרטה. בכסף שהשתכר רכש לעצמו אופניים, ואחר כך רכש קטנוע. הוא היה שופע מרץ וגם בשעות שהיה עייף ביותר, לא ויתר על מיפגשים חברתיים. למעשה היה הוא היוזם של כל הבילויים הקבוצתיים, של הטיולים הרבים ושל השחייה בצוותא בים ִ ספורט שהיה אהוב עליו ביותר.
    יורם היה מלא סקרנות. לפעמים, בשעת טיול, היה דורש לעצור את המכונית כדי לרדת ולהתבונן בנוף. אז היה צועק ליושבי המכונית: "צאו החוצה ותראו איזה נוף מקסים. איך אתם יכולים להציץ בו מבעד החלון בשלוות נפש כזאת?" הוא היה מדביק את הכל בהתלהבותו. בדרכים היה יורד כדי לקרוא את הכתוב על גבי אנדרטאות. בסבלנות וביסודיות בחן כל מילה ורשמה בזכרונו."כאשר הוחלט לקנות רהיט חדש לבית", סיפרו הוריו, "היה זה יורם שקבע מה נקנה ובאיזה מחיר. דעתו הייתה הקובעת בבית".
    יורם לא אהב גילויי חיבה מופגנים. הוא התבייש בהם. פעם, כאשר חברתו שאלה אותו: "באיזה מין סלנג אתה מדבר אל אמא שלך?" ענה לה: "היא יודעת שאני אוהב אותה". סיפרו עליו חבריו: "ביורם היה איזה צירוף של יוזמה והעזה, המלוות במעין "לא איכפת לי" חיצוני. יורם החיצוני ויורם הפנימי היו שונים זה מזה. הוא התבייש קצת בפנימיותו הטובה והרגישה, וניסה להסתיר אותה. תמיד הדביק אותנו בהתלהבות האופיינית לו, וגם על חניכיו בצופים הייתה לו השפעה דומה. הם אהבוהו מאוד".
    יורם גויס לצה"ל במחצית נובמבר 1969 והוצב לחיל ההנדסה. במסגרת שירותו השתלם בסדרה של קורסים לרבות קורס מש"קי פלסים וקורס מש"קי חה"ן. לאחר שעשה חיל בתפקידיו נשלח לקורס קצינים ואחרי כן השתלם בקורס לקציני הנדסה. לאחר שקיבל את דרגת הקצונה, הוצב ביחידת אב"כ, אך הוא התעקש ואף הצליח לעבור ליחידה קרבית. כמפקד היה נערץ מאוד על פקודיו. במחצית נובמבר 1972, כשהשתחרר משירות החובה החל ללמוד הנדסת תעשייה וייצור בטכניון בחיפה. הוא הספיק ללמוד סמסטר אחד בלבד עד שפרצה המלחמה. במלחמת יום הכיפורים שירת כמפקד מחלקת-שדה ברמת הגולן.
    ביום י"ד בתשרי תשל"ד (10.10.1973), נפגע ונפל בקרב כאשר הסתער בראש מחלקתו על כוח סורי באזור חושנייה. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בהר-הרצל. הותיר אחריו אב, אם ושתי אחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סרן. לזכרו כתבה רעיה בלטמן שיר, שפורסם בעיתון "הארץ שלנו".
    יולי 2001:
    משפחתו וחבריו כואבים כל השנים ומתגעגעים מאוד מאוד. חבל על בן כזה, אח כזה וחבר כזה, שלא חי איתנו כל השנים. בחודש יולי חגגנו לו יום הולדת 50 בליבנו ותיארנו אותו עם קצת קרחת, עם קצת כרס, כמו כל חבריו. תתפלאו-צחקנו והתבדחנו עליו והסתכלנו באהבה על תמונה זו.
    אמא כהנה


    חדר נרות


    אלבום תמונות
    :מידע נוסף
    ח'ושניה
    תמונות ילדות
    ברק במלחמת יום כיפור
    אלבום זיכרון לנופל – יד לבנים ירושלים
    חוברת הנצחה של תנועת הצופים